Σύνδρομο Πολυκυστικών Ωοθηκών

Το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών (ΣΠΩ) ταλαιπωρεί έναν μεγάλο αριθμό γυναικών και χαρακτηρίζεται από ασταθή ή/και μεγάλο έμμηνο κύκλο, αύξηση της τριχοφυΐας στο πρόσωπο και στον κορμό, τριχόπτωση, ακμή, υπογονιμότητα και δυσκολία στη ρύθμιση του σωματικού βάρους. Σε περιπτώσεις που συνδυάζεται με αυξημένα λιπίδια (χοληστερόλη, τριγλυκερίδια) στο αίμα, υπέρταση ή αυξημένο σωματικό λίπος (ιδιαίτερα σπλαχνικό, δηλαδή

Social Share Toolbar

Αλκοόλ: Πότε από απολαυστικό γίνεται επικίνδυνο

Το αλκοόλ, ανήκει στα θρεπτικά συστατικά που δίνουν θερμίδες και συγκεκριμένα 7 Kcal / γρ. Οι θερμίδες αυτές χαρακτηρίζονται ως ”κενές” διότι δεν προσφέρουν κάτι ωφέλιμο για τον οργανισμό, αντιθέτως μπορούν να οδηγήσουν στην πρόσληψη σωματικού βάρους. Πέρα όμως από το κομμάτι των θερμίδων, η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την υγεία μας,

Social Share Toolbar

Ωμέγα-3 Λιπαρά Οξέα: τα ”καλά” λιπαρά που θέλουμε να τρώμε

Τα ω-3 λιπαρά οξέα είναι από τα πιο σημαντικά λιπαρά της διατροφής μας. Είναι απαραίτητα για τον οργανισμό, καθώς τα χρησιμοποιούμε για να συνθέσουμε διάφορα βιοχημικά μόρια. Επίσης, έχουν αντιφλεγμονώδη δράση και είναι αποτελεσματικά ως συμπλήρωμα διατροφής σε περιπτώσεις υψηλών τριγλυκεριδίων, συσσώρευσης λίπους στο συκώτι (λιπώδης διήθηση), καρδιαγγειακών παθήσεων και χρονίων φλεγμονωδών νοσημάτων. Τα βρίσκουμε

Social Share Toolbar

Η κρυμμένη ζάχαρη και πώς να την ανακαλύψετε

Η ζάχαρη προσδίδει μια ευχάριστη γλυκιά γεύση σε πολλά τρόφιμα, η χωρίς μέτρο κατανάλωσή της όμως μπορεί να οδηγήσει σε παχυσαρκία, συσσώρευση λίπους στο συκώτι, τερηδόνα, διαβήτη και καρδιαγγειακά νοσήματα. Ενώ οι περισσότεροι από εμάς ψάχνουμε τη λέξη ”ζάχαρη” στις συσκευασίες τροφίμων προκειμένου να την αποφύγουμε, συνήθως δε γνωρίζουμε πως εξίσου επιβλαβή μπορούν να είναι όλα

Social Share Toolbar

Διατροφή στη Ρευματοειδή Αρθρίτιδα

Η ρευματοειδής αρθρίτιδα είναι ένα αυτοάνοσο νόσημα που προσβάλει τις αρθρώσεις, συνήθως συμμετρικά, και προκαλεί πρήξιμο, πόνο και περιορισμό στην κίνηση. Η φαρμακευτική αντιμετώπιση είναι απαραίτητη, όμως η κατάλληλη διατροφή μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά. Πιο συγκεκριμένα: Διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους: Το υπερβάλλον βάρος είναι ιδιαίτερα επιβαρυντικό για τις αρθρώσεις και αυξάνει τα επίπεδα πόνου

Social Share Toolbar

Προβιοτικά: Οι φίλοι μας τα βακτήρια

Ακούγοντας τη λέξη ”βακτήρια” οι περισσότεροι από μας σκεφτόμαστε κάτι αρνητικό, όπως μια λοίμωξη. Δεν είναι όμως όλα τα είδη βακτηρίων επιβλαβή, αντιθέτως πολλά από αυτά βρίσκονται στον οργανισμό μας και μας προστατεύουν. Μόνο στο παχύ μας έντερο υπολογίζεται ότι κατοικούν κάποια τρισεκατομμύρια βακτήρια, τα οποία ανταγωνίζονται τα παθογόνα βακτήρια, ρυθμίζουν το ανοσοποιητικό μας και

Social Share Toolbar

Αλάτι: Όλα όσα χρειάζεται να ξέρετε

Το αλάτι (χλωριούχο νάτριο), πέρα από τη γεύση που δίνει στο φαγητό, είναι απαραίτητο ως συστατικό για τη ρύθμιση των υγρών στον οργανισμό μας, αλλά και για τη μεταβίβαση νευρικών σημάτων ανάμεσα στον εγκέφαλο και το υπόλοιπο σώμα μας. Η υπερβολική κατανάλωση αλατιού όμως σχετίζεται με σημαντικά προβλήματα υγείας, όπως η κατακράτηση υγρών, η αυξημένη

Social Share Toolbar

Θαυματουργές Δίαιτες: Η αλήθεια πίσω από τον μύθο

Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε ακούσει ή διαβάσει για μια νέα επαναστατική δίαιτα που υπόσχεται μεγάλη απώλεια βάρους σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Τι ισχύει όμως στην πραγματικότητα; Αρχικά, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε τον τρόπο που λειτουργεί η επιστήμη της διατροφής. Δεν υπάρχουν δίαιτες με ονοματεπώνυμο (πχ δίαιτα Dukan, δίαιτα των μονάδων, δίαιτα του ανανά

Social Share Toolbar

Ρύθμιση Σωματικού Βάρους & Εγκυμοσύνη

Πληθώρα επιστημονικών δεδομένων υποστηρίζουν πως οι διατροφικές συνήθειες και το σωματικό βάρος μίας γυναίκας τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια μίας εγκυμοσύνης μπορούν να επηρεάσουν την υγεία της ίδιας και του παιδιού της, ακόμη και αρκετά χρόνια μετά τον τοκετό. Πιο συγκεκριμένα, η πιθανότητα επιπλοκών κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι μεγαλύτερη για τις

Social Share Toolbar

Σαρκοπενία: Όταν χάνουμε τη μυϊκή μας δύναμη & λειτουργικότητα

Με τον όρο σαρκοπενία εννοούμε τη σημαντική απώλεια μυϊκής μάζας και τη μειωμένη μυϊκή λειτουργικότητα και δύναμη. Η γήρανση του οργανισμού είναι βασικός βιολογικός παράγοντας πρόκλησης της σαρκοπενίας, αφού συνολικά από την ηλικία των 25 έως τα 80, η μυϊκή μας μάζα αναμένεται να μειωθεί περίπου κατά 45%, γεγονός που στους ηλικιωμένους αποτελεί τον βασικότερο

Social Share Toolbar